web design

SEO nastavení a lepší pozice ve vyhledávačích přinesou každému webu větší obchodní potenciál

Všechny webové stránky, nejen ty na systému WordPress (které pro naše klienty připravujeme), vyžadují profesionální přístup k SEO, aby dokázaly naplnit svůj obchodní potenciál.

Ptáte se, co to SEO vlastně je? SEO je ve zkratce nastavení struktury, obsahu a odkazů webu tak, aby byl přínosný pro uživatele a aby dával smysl i vyhledávačům (např. Google)  jako zdroj relevantních informací, které vyhledávač uživatelům zobrazí na předních pozicích. V podstatě nezáleží na tom, jestli se jedná o e-shop, blog, firemní webové stránky nebo prodej služeb. Vždy je důležité, aby Váš web měl co nejsilnější doménu, na kterou vede spousta odkazů a která poskytuje maximální možné dostupné informace v přesně stanovené struktuře.

Samotné nastavení SEO pak dělíme na tzv. ON page a OFF page faktory.

Mezi ON page SEO faktory patří například správné nastavení Titulku (title) a popisků stránky (meta description) v odpovídajících počtech znaků, které vyhledávače zobrazují jako popisky a odkazy ve výsledcích vyhledávání, správné nastavení klíčových slov v titulcích, popisech, obsahu i v URL webu, řazení struktury nadpisů (H1,H2,H3) atd. Kvalitní copywriting je tak klíčový pro srozumitelnost a unikátnost všech textů na webu pro uživatele i pro vyhledávače a jeho roboty. Důležitou roli pak hrají i popisy obrázků (pomáhají rozeznat vyhledávačům obsah obrázku) a datová velikost obrázků pro vyhodnocení rychlosti načítání a samotné rychlosti webu. Stejně důležitou roli pak hraje responzivita a responzivní design pro mobilní zařízení.

Dobré je pak nepodcenit i navigaci a mapu stránek s indexací, interní odkazy (dobrá je i drobečková navigace) atd.

Mezi OFF page SEO faktory  spadají externí vlivy na webové stránky, jako jsou dostatečný počet zpětných odkazů z jiných webů (čím více relevantních odkazů z jiných webů, tím kvalitnější se web jeví pro vyhledávače a zobrazuje jej na předních pozicích), sociální signály ze sociálních sítí – jako jsou propagace a reakce a jiné části marketingových aktivit, které odkazují na web atd.

K tomu, aby byl web z pohledu vyhledávání pro vyhledávače ten nejlepší a aby ho zobrazily na první stránce vyhledávání, je důležitá také optimalizace rychlosti, kterou je vhodné měřit například přes nástroj pagespeed.web.dev. Kontrolu počtu zpětných odkazů a autority domény pak můžete provést přes nástroj ahrefs.com/backlink-checker. Pro kontrolu samotného nastavení SEO slouží pak nástroje jako collabim.cz.


Ukázka online nástrojů pro měření síly domény, počtu zpětných odkazů a rychlosti webu.


3 základní SEO tipy, které zaručí lepší pozici ve vyhledávačích

1. Vhodný výběr klíčových slov

Pro každé odvětví obsahu webu existují ideální klíčová slova, která je potřeba analyzovat z pohledu vyhledávačů i z pohledu konkurentů na trhu. Na základě vyhodnocení analýzy se pak pro samotnou strukturu webu jako jsou názvy podstránek, nadpisy, texty, popisky atp. vybírají slova, která budou mít nejlepší šanci odpovědět na hledaný dotaz.

*Příklad: pokud prodáváte klimatizace a na trhu je 200 prodejců klimatizací, kteří používají na svých webech slovo klimatizace, tak bude dosti důležité, aby Váš web byl zobrazen ideálně na první stránce Google a měl šanci uspokojit svojí nabídkou uživatelskou poptávku ve vyhledávání.

2. Nastavení struktury podstránek a názvů

V předešlém příkladu jsme si řekli, že například vytížené slovo klimatizace může být velmi obecné a vyhledávač pro dotaz „klimatizace“ zobrazí tisíce výsledků a webů. Jak se tedy dostat do užšího výběru a získat šanci, že bude Váš web dohledatelný? Pokud neplánujete využívat placené první pozice ve vyhledávání prostřednictvím PPC reklamy, která přináší okamžitý efekt a návštěvnost, ale stojí denně stovky i tisíce Kč (u velkých společností i stonásobky), bude nutné se soustředit na obsah webu.

Proto je dobré blíže specifikovat nabídku již v klíčovém slově, které má svoji hledanost. Například tedy místo „klimatizace“ použijete „levná klimatizace do bytu“ a podstránka webu i samotná url webu, na které bude maximální množství informací, by měla obsahovat vybraná klíčová slova a strukturu – např. www.vasweb.cz/prodej-klimatizace/levna-klimatizace-do-bytu.cz.

Tímto způsobem je pak nutné pokračovat s každou stránkou, strukturou jejich nadpisů, popisků pro vyhledávače, příchozími i odchozími odkazy a „prolinkováním“ stránek mezi sebou.

3. Práce s obsahem aneb „content is king“ a odkazy

Pro kvalitní texty, popisky, názvy a články například ve vyhledávači velmi ceněném blogu, je dobré využít veškerých dostupných zdrojů, případně si pak najmout copywritera, který tuto práci zastane. Pokud máte zájem například i o copywriting, jsme připraveni pomoci.

Kromě výměny a získávání odkazů například i z PR článků (které umíme zajistit v širokém spektru webů), ve kterých hraje důležitou roli souvislý odborný text, který směřuje své odkazy z klíčových slov na váš web, je vytváření obsahu i na samotném webu klíčovou záležitostí. SEO je tak běh na dlouhou trať a jeho efekt se projevuje až v dlouhodobém horizontu, ale je to efekt i velmi dlouhodobý a je správnou investicí pro růst každého webu.

Celkové znalosti, které potřebujete pro dokonalé zvládnutí SEO problematiky, se pohybují v řádu stovek hodin studia a testování.
Mohla by Vás proto zajímat naše konzultace zdarma, která vám ušetří soustu času. Díky ní zjistíte, že tuto optimalizace můžete svěřit nám a vy se nadále můžete raději věnovat růstu svého businessu tam, kde je potřeba.


Chcete se dozvědět více informací? Kontaktujte nás, poskytujeme konzultace zdarma!

Mohlo by Vás také zajímat

Důvěřují nám firmy i jednotlivci

Nevíte si rady?

Jsme připraveni Vám ihned pomoct. Ozvěte se nám a najdeme řešení.